Tuesday 19 February 2013

berkocak

Hidup tak berkat.jalan hidup dah tak betul.dah tak Nampak jalan kehidupan aku.belok kiri jalan mati.belok kanan jalan mati…jalan terus pun jalan mati.semuanya jalan gelap.tak Nampak apa.takde lagi hidupan ciptaan tuhan.semua hidupan hilang.setiap langkah,setiap tu juga tanah akan menjadi kering.rumput akan mati.haiwan akan sakit dan mati.ahli keluarga tersenyum riang.menyambut setiap ulang tahun,mengingati setiap kejadian yang terjadi antara mereka.bukan apa yang terjadi pada aku.aku seperti pisang busuk yang memenuhi tandan itu.pisang yang berulat.yang jijiik.yang tiada guna.semua dicipta ada sebab katanya.kenapa sebab aku tak pernah yang jernih.takpernah Nampak sebab aku.tak pasti adakah kehidupan aku,kewujudan aku sesuatu yg baik.semua langkah pendek yang aku buat semua mati.mati yang tak berkubur.tiada nisan.setiap hari aku dengar mereka,dia,kau semua orang gelakkan aku.gelakkan hidup bodoh aku.gelakkan diri aku yang takde satu pun guna untuk semua.aku bodoh.aku manusia yang cacat otak.yea..aku mungkin cacat otak.aku tak hebat macam menteri.aku tak sehebat bos besar.sebab aku hanya lah khadam dungu..mungkin sama darjat dengan keldai.aku rimas dengan ketawa mereka setiap hari.aku dengar di setiap sudut.di mana mana mereka ketawakan aku.semua orang ketawakan kebodohan aku.kebodohan aku menjadi bahan kegembiraan mereka.aku tak suka.sebab aku tak gembira macam mereka.aku manusia sesat dalam lorong gelap.semua orang aku rasa jahat.sebab diorang ketawakan aku.ketawakan kebodohan aku.andai bisa aku berjumpa tuhan ,aku nak sangat mintak tuhan suci kan hati aku dari kebodohan aku.aku nak tuhan bersihkan aku macam aku mula-mula lahir dulu.aku nak tuhan simpan dan kembalikan aku ke tempat asal aku agar takde siapa boleh ketawakan aku macam ni lagi.dari dulu lagi aku dah dengar orang ketawakan aku.tapi tuhan baik,dia bagi aku mama.mama sayang aku.mama selalu buat aku rasa selesa dengan gelak tawa orang mengenai kebodohan aku.terima kasih dekat tuhan sebab bagi abah jugak.abah baik.aku tahu abah baik.tapi aku tahu jugak abah malu ada anak macam aku.sebab aku bodoh.aku rasa aku langsung tak berguna sebab aku dah malukan abah dengan kebodohan aku.terima kasih tuhan bagi aku abah dengan mama yang baik yang tak buang aku lagi.macam menteri menteri yang dah buang kan aku.kalau boleh aku nak mintak dekat tuhan aku nak mati dulu,bagi dosa aku tak banyak untuk bebankan mama abah.aku tahu mati tuh sakit.aku takut nak mati.tapi aku tak hebat nak terus dengar orang gelakkan aku dari kecik sampai ke tua.tapi mati tu pasti kan?

No comments:

Blog Archive