Tuesday 17 April 2012

sedih

assalamualaikum..
bulan ni mungkin bulan sedih aku..
bermacam macam kejadian yang telah ditakdirkan oleh ALLAH SWT kepada aku..
12/4/2012 abah yang disayangi masuk hospital akibat tekanan darah yang terlalu tinggi serta penyakit kencing manis dan masalah buah pinggang..aku risau tengok keadaan abah.memang aku punya muka masa tuh sangat cool.tapi dalam jiwa nurani aku ni hanya tuhan je yang tahu apa yang aku rasa masa tuh..abah langsung tak boleh berdiri dengan sendirinya,perlu dipapah.abah nak angkat tangan pun tak larat..menangis tak cukup airmata aku tengok.tapi sebab ego,air mata yang dikata kan itu langsung tak singgah kat pipi masa aku dekat hospital tuh.lepas jer siblings aku tahu pasal kemasukan abah di hospital diorang pon bekejar2 la pulang ke rembau.semua adik beradik ada kat rumah masa tuh.masa tuh jugak la kakak sulung aku tanya soalan yang buat aku hilang salur pernafasan,jantung berubah paksi,hempedu hanyut di telan bumi,serta putus semua usus usus aku.soalan die :-
1- adik,kau mintak mama seminggu RM150 buat mende?
: cop..cop..bila pulak aku mintak duit kat mama sampai mcm tuh setiap minggu..aku guna duit ptptn aku je tahu.untuk belanja aku,untuk makan,untuk beli buku,untuk beli barang buat event.salah ye aku beli baju untuk aku sendiri.bukan untuk orang lain.
2-kenapa kau guna sampai dua phone?
: salah ke?dua2 phone tuh aku beli guna duit aku sendiri..BELI GUNA DUIT AKU SENDIRI..itu pun nak masuk mahkamah keluarga?hal topup pun aku tak pernah mintak dekat mama n abah la..
YANG NI SAYA NAK TERANGKAN DEKAT AWOK YER..

1-DUIT PTPTN TUH, DUIT SAYA. SAYA YANG USAHAKAN SENDIRI.
: hal ptptn saya ada ke orang lain buat? kalau hal duit negeri sembilan tuh ada la.tapi ptptn tuh SAYA, ZURIATI BAHARUDIN yg buat sendiri..beli setem hasil,carik kertas yang dia nak dengan berat bagai..tetiba awok nak kata yang awok pon ada terlibat..ape kehe nye awok ni..
kalau awok tak puas hati bebenar dengan teman ni, cakap depan depan tak buleh yer? kenapa kena fitnah teman ni sebaik mungkin dulu?apa yang tak puas hati nya ? dari aku kecik lagi kan kau tak puas hati dengan aku? kan? sampai aku ada apa semua kau nak kecoh dekat orang..depan aku kau baik jer kan, belakang aku kau tikam teruk2 kan..kenapa buat aku macam ni?apa yang kau nak selama ni? kau tak suka aku sebab aku bodoh?memalukan kau?next time kau takpayah mengaku kat orang lain yang aku ni adik kau.kau cakap je jiran sebelah rumah.mudah kan?lepas ni apa lagi yang kau nak buruk burukkan aku? apa lagi..salah aku sebab aku sayang kau.hargai kau.bangga ada kakak yang sempoi mcm kau.memang aku banyak terhutang budi dekat kau.aku janji, aku balas balik budi kau tuh.

No comments:

Blog Archive