Sunday 6 May 2012

kenapa kita tak sama?

assalamualaikum .. salam sejahtera..
dari kecik aku dah merasakan aura ini. aura yang bertentangan. yang begitu menolak.
disebabkan umur aku dengan kau je yang dianggap paling dekat.beza kita 4 tahun. boleh la dari "menteri-menteri" yang lain.
tapi, kita jauh berbeza. kau tak pernah minat untuk bermain dengan aku. kau juga tak pernah suka dengan aku.
aku bukan tuduh. tapi kenyataan. kau yang kata macam tuh dekat aku kan. aku ingat sampai sekarang.
yea, benda yang dah dilafazkan di bibir kau tuh membuatkan aku jatuh dan terjatuh sampai sekarang.
tak salahkan kau pun.
sebenarnya kalau kau nak tahu aku dah lantik kau jadi idola aku tahu.
aku nak sangat jadi macam kau. 
lagipun kau sangat bertuah. bos besar baik dengan kau.
aku ingat lagi bilamana kau punya result upsr ok. bb bawak kau jalan kan. then bb kata kat aku kalau aku punya upsr dapat 3A dia bawak aku pulak jalan. tapi takde. dia lupa mungkin.
aku hampa. sedih.yelah masa tuh baru nak kenal erti membesar,tak pernah fikir masalah orang lain. fikir kemahuan sendiri je.
kita bersekolah di sekolah menengah yang sama. masa tuh aku tingkatan 1 kau pulak dah jadi senior besar kat sekolah tu.biasa la, aku pilih rumah sukan sama macam kau, kelab pun aku masuk kelab yang kau join.tapi aku tak tahu kau naib pengerusi kelab tuh. bila kau dapat tahu yang aku join kelab tuh, kau suruh aku tukar kelab.
nak tak nak aku tukar la
kau sentiasa dingin dengan aku.
mungkin sebab aku manja sangat dengan mama.
entah, aku tak tahu.
tapi, aku memang nak sangat jadi macam kau.
tapi, tak boleh.
sebab aku tak pandai macam kau.
aku budak yang menyusahkan kau.
aku mengada ngada.
aku sangat lembap,bodoh,nerd.
tak macam kau, hebat.
bijak.
pandai berdikari.
kau boleh selesaikan apa je masalah.
bukan macam aku, yang tahu merengek dekat mama.
hidup kau banyak duri, tapi kau boleh hadapi.
hidup aku lembut, selesa itu sebab bila jumpa duri seulas pun aku dah merintih menangis.
kau tabah.aku? tak.
aku cemburu kau dapat biasiswa, .
sebabkan kau la, aku tak dapat biasiswa.
semua orang suka kau, selesa dengan kau.
aku?aku takde kawan.
takde sapa nak kawan dengan aku dengan ikhlas.aku selalu kena tikam belakang dengan kawan kawan.
kau mudah dapat kawan yang sejati.
kau cantik.aku akui.
aku?budak gemuk yang jongang dan berhidung kembang.
tapi aku bersyukur sebab tuhan bagi jugak aku badan walaupun gemuk.aku ada jugak gigi walaupun jongang.ada jugak hidung walaupun kembang kan.haha
sampai lah ketika ini, aku hanyalah pilihan terakhir kepada sesiapa.
dan kau sentiasa menjadi yang terunggul.
hebatkan kau.
kenapa ye kita tak sama?
kita kan dari rahim yang sama.
kenapa kita memang berbeza?
kenapa kau lagi hebat?
kenapa kau bijak?
aku?
.......nothing.....

No comments:

Blog Archive